Az alább leírtakért a Qatar business osztálya és a Liszt
Ferenc repülőtér business lounge várója tehet és a felszolgált
alkoholmennyiség.
Öcsi bácsi percre pontosan
jelenik meg a házak előtt. Gyűjtőexpedíció Újpesttől Ferihegyig.
Utána meghitt pillanatok a business longuage-ban, a
business osztályon, ahol egymás étkébe kóstolunk és ettől válunk egyenlőkké.
A Budapest – Doha távolság olyan a 12 férőhelyes üzleti
osztályon, mintha beülnénk a Centrál Kávézóba a Ferenciek terénél hétfőről keddre délután elébe menve a biztos jövőnek. Isteni mezze, fintom borok
(engedtessék megjegyezni, hogy olasz, francia, amerikai, chilei, ausztrál és
portugál változatban), desszert és internet vár ránk az elöl elkerített
részben. A Toulouse-i repülőtér múzeum látogatásakor megírtam, hogy régebben a
business osztály hátul volt, így nem jártak át a turisták a kényelmesebb helyeken. Ma
már szemkápráztatásnak elölre teszik a businesst, hogy hadd legyen ez egy cél a
következő utazásra. Hát megéri. Megfogadom az égi Istenre hogy ezután csak businessen utazok. Később olvasom utitársaim bejegyzéseit az átélt élményekről, és kiderült, hogy ők is fogadalmat kötöttek a businessek Istenére esküdve.
És az első turbulenciánál úgy röpül
ki minden a business tündéri polcáról, hogy a visszafele szóló repülőjegyemet nem is
találom meg. Vegyem jelnek?
A dohai repülőtéren eltévedek. Kedves qatari vezetőink
türelemmel és óriási nyugalommal visznek végig a beláthatatlan repülőtéren.
Silver, Gold, Platina Lounge, first class, business, úszómedencével,
jacuzzival, szálloda konditeremmel, wellness masszázzsal, és mindennek a
közepén a Maci. Olyan szürreális a sárga bundájában mintha Nobu a folyosóra
hányt volna, pedig a lakásban van.
Elképzelem a sah lányát, aki hisztizve üvölti ki torkaszakadtából, miközben feje
vörösödik:
- - A Christie's-en akarom azt az óriási bronz macit!
Mert hát hol máshol? Szegény kislány nem a műanyag barbibabák világában nő fel,
és talán sose lesz legója, mert ha lenne fajátéka vagy gyurmája esetleg igazi
élő kiscicája, akkor talán nem áhítozna óriásira nőtt játékmacik után a világ
legnagyobb luxus árverésein. Majd miután nem fért be a
lakásba, kikerült a reptérre lámpának álcázva. Hogy ne legyen pucér a Maci, került rá egy sárga pizsi is. Ebben a szüreális gyermeki luxusban épp annyi időnk van hogy tudatosítsam önmagam különböző stílusok iránti lojális érzékenységét, hogy felfedezzem plüssmacikba beletörődő gyermeki énemet, nyugtázzam a világ sokszínűségét és benne az emberek kreativitását, és már indulunk is tovább egy 777-es géppel, ami a világon az egyetlen Boeing ami egy lendülettel és tankkal visz át a világ leghosszabb szakaszán Aucklandba.
Alig akarjuk elhagyni Dohát. Megállt az idő, nem látni hogy
gurulunk-e vagy sem. Az lenne a trükk, hogy most nem alszunk, hanem majd az út
második felében. Így tudunk reggelre kipihenten érkezni Új-Zélandra. Nekem
annyira fáj a fejem, hogy jólesik nem csinálni semmit. Bedugom fülembe Chopint,
felveszem papucsomat és tűröm a turista osztály minden kellemetlen szűkösségét.
A gép tele van, egy tűt se lehet leejteni. Úgy tolja fel a
nagy seggét a triple seven, mint nénécske megtámaszkodva az asztalba, nyögve egy jólesőt még a szék biztonságában, majd egy gyors lendülettel a kiszorított levegőbe kapaszkodva és a feladat halaszthatatlan azonnali elvégzésére koncentrálva lendületből motiválja magát a sürgősség igénye nélkül egy kedvére való feladat elvégzése érdekében.
Hidratálni kellene folyamatosan kívül-belül, de mire végiggondolom, az álommanó rövid, 45 perces belső szemhélyvizsgálatokra kényszerít és nincs időm elemezni sem időt, sem teret sem más dimenziókat.
Elhagyjuk Colombot, a könnycsepp alakú sziget egyre távolodik. Viszont minél közelebb
kerülünk Új-Zélandhoz, annál hosszabb időt ír ki a monitor. Ez képtelenség, ráadásul
megkerüljük alulról Ausztráliát…. Azt mondja a sztyuvi hogy több mint valószínű
a városokból kap jelet a pilóta. Milán repült már keresztül Ausztrálián, szerinte simán megy ez jelek nélkül is. Átmegyek a
businessbe, ott a lányok mint egy kórteremben két vakbél műtét utáni lábadozó,
egyenpizsamályukban nyomkodják a távirányítót és iszogatják vörösborukat. Kiderül hogy nekik teljesen
mást mutat és mond a navigációs tájékoztató. Ezek szerint a másodosztály vagy
lecsatlakozik és irányt vált, vagy csupán az első osztály
hamarabb ér Új-Zélandra. Jót nevetünk ketteskével és hármaskával ezen a marhaságon, aztán majd úgyis kivárjuk a végét.
Egy utasnak álcázott kígyóbűvölő Go Pro kamerát szelídít a businessen
Szemben a sötét folyosón arctalan alak, a fény hátulról világítja, miközben kinn ezerrel tűz a nap a felhők felett, megvan ez koreografálva, bennünket hangolnak rá az időeltolódásra és mint a szófógadó kisgyerekek lehúzott spaletták mögött imitáljuk az alvást, néha-néha felnézve hogy mikor jön már a mama és kérünk gyorsan egy pohár whiskeyt vagy sört vagy bort, hogy még jobban aludjunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése